Welkom bij
huishoudelijk reglement Artikel 1 – algemeen Het huishoudelijk reglement is een aanvulling op de statuten conform artikel 22 daarvan. Artikel 2 – vereniging De vereniging houdt in principe wekelijks op donderdag een speelavond waarop de leden een onderlinge wedstrijd of een wedstrijd van de Nederlandse Bridgebond spelen. Artikel 3 – leden Het gewoon lidmaatschap staat open voor eenieder. Voor het verkrijgen van het lidmaatschap moeten de gewenste gegevens worden verstrekt en de (jaarlijks verschuldigde) contributie worden betaald. Artikel 4 – begunstigers Voor begunstigers gelden voorshands geen nadere bepalingen in dit huishoudelijke reglement. Artikel 5 – introductie Gewone leden en ereleden hebben het recht andere personen te introduceren op een verenigingsavond. Zij behoeven daartoe de toestemming van degene die met de leiding van de avond is belast. In het algemeen wordt niet toegestaan dat een persoon regelmatig wordt geïntroduceerd, dit ter beoordeling van het bestuur. Artikel 6 – contributie 1. De contributie van gewone leden wordt jaarlijks in de algemene vergadering vastgesteld. 2. De contributiebetaling gaat in op de eerste dag van de maand waarin het lid tot de vereniging is toegelaten. 3. De contributiebetaling dient aan het begin van het verenigingsjaar te geschieden door overmaking van het verschuldigde bedrag naar de (post)bankrekening van de penningmeester. Artikel 7 – bestuur 1. Het bestuur is bevoegd kandidaten te stellen voor de vacatures in het bestuur. De namen van de kandidaten moeten worden vermeld in de uitnodiging voor de algemene vergadering waarin in de vacatures wordt voorzien. 2. De voorzitter wordt in functie benoemd; een plaatsvervangend voorzitter heeft tijdens zijn optreden dezelfde bevoegdheden als de voorzitter;
3. De overige functies worden binnen het bestuur onderling verdeeld. Artikel 8 – taken bestuursleden 1. Tot de taak van de voorzitter behoort onder meer 1.1het voeren van het woord namens de vereniging. 2. Tot de taak van de secretaris behoort onder meer: 2.1het voeren van de correspondentie namens de vereniging; 2.2het bijeenroepen van vergaderingen; 2.3het uitbrengen van verslag over de belangrijkste gebeurtenissen uit het verenigingsleven in de jaarlijkse algemene vergadering; 2.4het samenstellen en het bijhouden van een lijst van leden; 2.5het informeren van belanghebbende bestuursleden over mutaties in de ledenlijst. 3. Tot de taak van de penningmeester behoort onder meer: 3.1het beheren van de geldmiddelen van de vereniging; 3.2het innen van contributies en bijdragen van de leden; 3.3het bijhouden van de financiële administratie. Artikel 9 – wedstrijdleiding 1. De wedstrijdleiding tijdens de speelavonden/middagen is in handen van een wedstrijdleider, die geen lid van Bridgeclub MeerBridge behoeft te zijn. 2. De wedstrijdleider organiseert de wedstrijden in overleg met en is verantwoording verschuldigd aan het bestuur. Artikel 10 – wedstrijdreglement De gang van zaken met betrekking tot de competities, het clubkampioenschap en de spelregels is vastgelegd in een apart wedstrijdreglement. Artikel 11 – slotbepalingen 1. In alle gevallen waarin dit huishoudelijk reglement niet voorziet beslist het bestuur. 2. Alle leden van de vereniging worden geacht op de hoogte te zijn van de inhoud van de statuten en het huishoudelijke reglement. statuten en huishoudelijk reglement zijn in te zien op de website van Bridgeclub MeerBridge Laatste wijziging september 2012.
Op de laatste A.L.V. hebben de leden ingestemd met veranderingen van: de statuten het...
Klik links op 'Berichten'. (Als er links geen 'Berichten' staat, klik dan rechtsboven op en klik...
Klik op de link hierboven. Als je uitgelezen bent klik dan op <pijl terug> Of klik hier